Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivní tlumení hlavy obráběcího stroje
Škúci, Michal ; Marek, Jiří (oponent) ; Březina, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvářením mechatronického modelu hlavy obráběcího stroje dodané firmou TOSHULIN,a.s. za účelem tlumení vibrací. Mechanická část modelu je zalo-žena na modelování soustavy poddajných těles. Součástky jsou modelovány v MKP programu ANSYS a následně redukovány pomocí Craig-Bamptonovy metody. Soustava pružných těles je vytvářena v MBS programu ADAMS. Model je linearizován a následně redukován. Jako prvek aktivního tlumení využívá linearizovaný model magnetického ložiska. Pro řízení je navržen PID regulátor. V závěru je provedeno porovnání tlumeného a netlumeného modelu.
Výpočtové modelování vibrací převodovky
Král, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem modelu pro simulaci převodové skříně. Zaměřuje se hlavně na jeho tvorbu a optimalizací v programech MBS ADAMS a ANSYS. Součástí této práce je i stručný přehled soudobých používaných řešení a základní charakteristika akustických veličin.
Klikové ústrojí s vysokou mechanickou účinností
Drápal, Lubomír ; Tůma, Jiří (oponent) ; Páv,, Karel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Dokument popisuje možnosti zvyšování mechanické účinnosti klikového mechanismu spalovacího motoru. Pro tento účel je zvolena koncepce se sníženým počtem hlavních ložisek a její přínos je ověřen experimentálně. Vlastní návrh spočívá v inovativní konstrukci klikového hřídele zážehového řadového čtyřválcového motoru s pouze třemi hlavními kluznými ložisky a laserem svařovanými plechovými rameny. Nová konstrukce je se sériovým provedením srovnávána z hlediska třecích ztrát, vibrací a namáhání částí motoru prostřednictvím simulací dynamiky klikového mechanismu v prostředí Multi-Body System. Zvýšení vibrací, doprovázející snížení třecích ztrát, je kompensováno tlumičem torsního kmitání a jeho vliv je experimentálně ověřen. Popsán je rovněž experimentální výzkum laserových svarů na klikovém hřídeli z hlediska únavové životnosti. V závěru je shrnut celkový potenciál a nastíněn další možný vývoj této inovativní patentované konstrukce.
Simulační posouzení možností tlumení osy X těžkého obráběcího stroje
Štetina, Jakub ; Marek, Jiří (oponent) ; Březina, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá simulační možnosti tlumení osy X těžkého obráběcího stroje. CAD model osy X poskytla společnost TOSHULIN, a.s. V práci je popsáno vytvoření sestavy osy X jako vázané mechanické tělesy s tuhými a následně i poddajnými tělesy. Cílem práce je vytvořit zjednodušený model a na základě simulování dynamického chování získat podklady pro strategické rozhodnutí výrobce o využití navrženého způsobu tlumení osy X. Při řešení tohoto problému byly použity programy: SolidWorks 2013 - pro zjednodušení CAD modelů, Ansys 14.5 pro modelování poddajných těles, MSC.Adams 2013 pro modelování vázaných mechanických soustav a Matlab 2012 pro zpracování dat a optimalizaci.
Uložení rotorů turbodmychadel na valivých ložiscích
Šárovec, Marek ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout uložení rotoru turbodmychadla na valivých ložiskách. Diplomová práce se skládá ze dvou rešeršních kapitol zabývajících se rotorem turbodmychadla a výpočtem valivých ložisek. V další kapitole je popsána aplikace na konkrétním případě rotoru za pomoci multi body systemu Adams – View. V závěrečné kapitole jsou srovnány výsledky rotoru uloženého na ložiskách s ocelovými a keramickými valivými elementy. Dále pak srovnání valivých ložisek s kluznými ložisky, z čehož vyplývá, že díky valivým ložiskům došlo ke snížení ztrátového výkonu při maximálních otáčkách o více než 50 %.
Řešení vibrací pohonné jednotky s využitím výpočtového modelování
Zubík, Martin ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Práce řeší na relativně jednoduchém modelu spalovacího motoru výpočet vibrací jeho povrchů jako východisko pro stanovení hluku motoru. Na základě výpočtového modelu realizovaného v programu MBS ADAMS, který obsahuje všechny podstatné vstupní parametry, jsou zjištěny normálové rychlosti celého povrchu bloku jednoválcového čtyřtaktního motoru. Ty jsou pak dále zpracovány do integrální charakteristiky, která určuje míru možné emise pro celé akustické spektrum. Byly řešeny dvě varianty bloku motoru a závěrem bylo provedeno celkové zhodnocení postupu řešení.
Řešení kmitání pohonné jednotky na dynamometru
Lux, Josef ; Janoušek, Michal (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá kmitáním pohonné jednotky na dynamometru. Pro tento problém mi byl přidělen šestiválcový motor, který je spojen pomocí pružné spojky s dynamometrem. Na základě zjednodušeného výpočtového modelu je tato soustava modelována v prostředí MBS systému ADAMS View. Jsou řešeny dvě varianty pružných spojek. V poslední části práce je vytvořen jednoduchý program na výpočet vlastních frekvencí soustavy a v závěru práce je provedeno celkové zhodnocení.
Virtuální prototyp v procesu návrhu obráběcího stroje
Krejčiřík, Petr ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Vetiška, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o možnostech využití virtuálního prototypu při návrhu obráběcího stroje. Virtuální prototyp lze rozdělit na vizuální a výpočtový model. Obě části prototypu je možné analyzovat dle požadovaných kritérií a tak získat optimální výsledek navrhovaného předmětu. Tyto analýzy efektivně snižují výdaje při návrhu obráběcího stroje. Užití virtuálního prototypu zajišťuje schopnost výroby již prvního kusu dle požadavků zakázky. V porovnání s přístupem pomocí fyzického prototypu je tedy dosaženo daleko větší časové i finanční úspory, jelikož zde nevznikají zmetkovité součásti.
Interakce mobilních pracovních strojů a pojížděného podloží
Pokorný, Jan ; Hrabovský, Leopold (oponent) ; Červinka, Jan (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vzájemnou interakcí jedoucího mobilního pracovního stroje s pojížděným podložím se zaměřením na chování stroje a jeho konstrukčních celků při jízdě po povrchu, přičemž v práci jsou zahrnuty i pracovní stroje, které současně s jízdou mění stav povrchu, které mění podmínky nejen pro jízdu, ale i práci stroje. Interakce pracovního stroje a pojížděného povrchu je v této práci kategorizována a na základě těchto kategorií je navržen postup a metody k řešení jednotlivých úloh. V této práci jsou uvedeny tři případové studie. Vzhledem ke značnému využití simulačních programů je v práci uvedena také použitá metodika při vytváření simulačních modelů. V práci uvedené tři případové studie zahrnují komplexní řešení hydraulického pohonu budiče vibrací vibračního válce, dále příklad jedoucího malého přívěsu s pracovním zařízením se zaměřením na sledování zatěžovacích účinků na rám podvozku. Třetím příkladem je řešení rámu podvozku zemědělského vozu. Tato případová studie je nejrozsáhlejší kapitolou práce díky zahrnutí průzkumu trhu na počátku vývoje i verifikace nasimulovaných dat pomocí měření na reálném prototypu na konci vývoje rámu podvozku.
Klikové ústrojí s vysokou mechanickou účinností
Drápal, Lubomír ; Tůma, Jiří (oponent) ; Páv,, Karel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Dokument popisuje možnosti zvyšování mechanické účinnosti klikového mechanismu spalovacího motoru. Pro tento účel je zvolena koncepce se sníženým počtem hlavních ložisek a její přínos je ověřen experimentálně. Vlastní návrh spočívá v inovativní konstrukci klikového hřídele zážehového řadového čtyřválcového motoru s pouze třemi hlavními kluznými ložisky a laserem svařovanými plechovými rameny. Nová konstrukce je se sériovým provedením srovnávána z hlediska třecích ztrát, vibrací a namáhání částí motoru prostřednictvím simulací dynamiky klikového mechanismu v prostředí Multi-Body System. Zvýšení vibrací, doprovázející snížení třecích ztrát, je kompensováno tlumičem torsního kmitání a jeho vliv je experimentálně ověřen. Popsán je rovněž experimentální výzkum laserových svarů na klikovém hřídeli z hlediska únavové životnosti. V závěru je shrnut celkový potenciál a nastíněn další možný vývoj této inovativní patentované konstrukce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.